The Routledge Companion to African Diaspora Art History - Chambers, Eddie; (szerk.) - Prospero Internetes Könyváruház

The Routledge Companion to African Diaspora Art History
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032270319
ISBN10:1032270314
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:624 oldal
Méret:246x174 mm
Súly:1310 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 139 Illustrations, black & white; 139 Halftones, black & white
700
Témakör:

Gazdaságszociológia

Társadalomföldrajz

Afrika történelme

További képzőművészeti ágak

Múzeológia

Művészettörténet általában

A művészetről általában

Területi, regionális tanulmányok

További könyvek az utazás területén

Kisebbségek szociológiája

Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek

Politika általában, kézikönyvek

Nemzetközi kapcsolatok

A művészetről általában (karitatív célú kampány)

Afrika történelme (karitatív célú kampány)

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

Kisebbségek szociológiája (karitatív célú kampány)

Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)

Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)

Gazdaságszociológia (karitatív célú kampány)

Nemzetközi kapcsolatok (karitatív célú kampány)

Múzeológia (karitatív célú kampány)

Társadalomföldrajz (karitatív célú kampány)

További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)

Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)

További könyvek az utazás területén (karitatív célú kampány)

The Routledge Companion to African Diaspora Art History

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 215.00
Becsült forint ár:
109 940 Ft (104 705 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

87 952 (83 764 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 21 988 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 2-3 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This is an authoritative companion that is global in scope, recognizing the presence of African Diaspora artists across the world. It is a bold and broad reframing of this neglected branch of art history, challenging dominant presumptions about the field.

Hosszú leírás:

This is an authoritative companion that is global in scope, recognizing the presence of African Diaspora artists across the world. It is a bold and broad reframing of this neglected branch of art history, challenging dominant presumptions about the field.


Diaspora pertains to the global scattering or dispersal of, in this instance, African peoples, as well as their patterns of movement from the mid twentieth century onwards. Chapters in this book emphasize the importance of cross-fertilization, interconnectedness, and intersectionality in the framing of African Diaspora art history. The book stresses the complexities of artists born within, or living and working within, the African continent, alongside the complexities of Africa-born artists who have migrated to other parts of the world. The group of international contributors emphasizes and accentuates the interplay between, for example, Caribbean art and African Diaspora art, or Latin American art and African Diaspora art, or Black British art and African Diaspora art.


The book will be of interest to scholars and students working in art history, the various branches of African studies, African American studies, African Diaspora studies, Caribbean studies, and Latin American studies.

Tartalomjegyzék:

Introduction  SECTION I Routes and Roots of Global African Diaspora Art History  1. Stuart Hall and the Framing of Diaspora  2. Towards a History of LGBTQ+ Contemporary African Art  3. The Diasporic Dimensions of the Harlem Renaissance  4. To Risk the Sovereignty of Our Own Stories  5. Édouard Glissant and the Framing of Diaspora  6. HERE and HERE: ?S?K? and Beyond  7. South Africa: Destination and Point of Origin  8. From Post-Black to the Afropolitan: The Studio Museum?s ?F-Shows? and Discourses on Black Art  9. African and Afrodescendant Art Production in Latin America: Research Challenges and Possibilities  10. The Global Africa Project: Diasporic Connections, Explorations, and Interactions  SECTION II Routes and Roots of African Diaspora Art History in Europe  11. ?[T]heir own kind of light?: Black diasporic Consciousness in the Caribbean Artists Movement (1966-1972)  12. A History of Black Diaspora Artists in Italy  13. Indivisible or Invisible: Contemporary Artists of African Descent and French Multiculturalism  14. A History of Black Diaspora Artists in Germany  15. A Short History of Artists of African-descent in Scandinavia  16. Contemporary African Art and Artists in Belgium  17. A History of Black Diaspora Artists in Scotland  18. A History of Black Diaspora Artists in Spain  19. Transforming the Facade: Black American Artists at the US Pavilion of the Venice Biennale, 1930?2022  20. East African, South Asian, British Artists  SECTION III Hemispheric Dimensions of African Diaspora Art History  21. Cartographies of Kinship in the Caribbean Festival of Arts  22. Where Caribbean Art Ends and Latin American Art Begins  23. Art Biennales in Africa and the Making of African Diaspora Art History: Perspectives from the Dak?Art Biennale  24. Visualizing Historical and Contemporary African Diasporas: A Perspective from the Dakar Biennial  25. Drawing Cuba into African Diaspora Art History  26. Thinking Together: The Maghreb and African Diaspora Art History  27. Deconstructing the Archival Impulse in Contemporary Maghrebi Diasporic Praxis  28. Absented Presence: Canadian Dimensions of African Diasporic Art History  29. Afro-Brazilian Art in Transit: Abdias do Nascimento?s Visual-Arts Work from Rio de Janeiro to New York City  30. Curating African/Black Atlantic Art: Dimensions in Black Art and Introspectives: Contemporary Art by Americans and Brazilians of African Descent  SECTION IV African Diaspora Art History: Scholars at Work: Art Historians, Museum & Gallery Curators, Pedagogy, and Archives  31. Claiming space: the Caribbean?s (counter-)Curatorial Interventions  32. X as Intersection: AfroLatinX Art  33. Celebrations of Diaspora: The work of FESTAC ?77  34. Went Looking for Africa?: Carrie Mae Weems, Kehinde Wiley, and


Artistic Travels in Africa  35. Un-doing Belonging: Mobilising African Diaspora Art in the Art History Classroom  36. Being Seen: An Art History of the Blackness of Technology  37. Image Made Flesh: Black Representation, Material Archives and Contemporary Desire   38. Edson Chagas? Photographic Realism  39. Glitter and Grit: Mich?le Pearson Clarke?s Black Queer Unreason  40. Pedagogical Challenges, Pedagogical Approaches - Contemporary Art from Africa and its Diaspora: the analytical tools  Postscript: Diaspora Writ Large: María Magdalena Campos-Pons, Julie Mehretu, and Wangechi Mutu