The Routledge International Handbook of Automated Essay Evaluation - Shermis, Mark D.; Wilson, Joshua; (szerk.) - Prospero Internetes Könyváruház

The Routledge International Handbook of Automated Essay Evaluation
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032502564
ISBN10:1032502568
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:646 oldal
Méret:246x174 mm
Súly:1247 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 70 Illustrations, black & white; 5 Halftones, black & white; 65 Line drawings, black & white; 105 Tables, black & white
674
Témakör:

A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában

Operációs rendszerek és grafikus felhasználói felületek

Mesterséges intelligencia

A számítástechnika biztonsági és egészségügyi vonatkozásai

Pszichoterápia, klinikai pszichológia

Irodalomtudomány általában, referensz művek

Alkalmazott nyelvészet

Pszicholingvisztika

Vizsgára felkészítő anyagok

Elméleti pszichológia

Alkalmazott pszichológia

Pedagógia általában

Oktatásügy

Alsófokú oktatás

Nevelési módszerek és gyógypedagógia

További könyvek a pedagógia területén

A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában (karitatív célú kampány)

Operációs rendszerek és grafikus felhasználói felületek (karitatív célú kampány)

Mesterséges intelligencia (karitatív célú kampány)

A számítástechnika biztonsági és egészségügyi vonatkozásai (karitatív célú kampány)

Pszichoterápia, klinikai pszichológia (karitatív célú kampány)

Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)

Alkalmazott nyelvészet (karitatív célú kampány)

Pszicholingvisztika (karitatív célú kampány)

Vizsgára felkészítő anyagok (karitatív célú kampány)

Elméleti pszichológia (karitatív célú kampány)

Alkalmazott pszichológia (karitatív célú kampány)

Pedagógia általában (karitatív célú kampány)

Oktatásügy (karitatív célú kampány)

Alsófokú oktatás (karitatív célú kampány)

Nevelési módszerek és gyógypedagógia (karitatív célú kampány)

További könyvek a pedagógia területén (karitatív célú kampány)

The Routledge International Handbook of Automated Essay Evaluation

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 215.00
Becsült forint ár:
109 940 Ft (104 705 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

87 952 (83 764 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 21 988 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This is a definitive guide at the intersection of automation, artificial intelligence, and education. This volume encapsulates the ongoing advancement of AEE, reflecting its application in both large-scale and classroom-based assessments to support teaching and learning endeavours.

Hosszú leírás:

The Routledge International Handbook of Automated Essay Evaluation (AEE) is a definitive guide at the intersection of automation, artificial intelligence, and education. This volume encapsulates the ongoing advancement of AEE, reflecting its application in both large-scale and classroom-based assessments to support teaching and learning endeavors.


It presents a comprehensive overview of AEE's current applications, including its extension into reading, speech, mathematics, and writing research; modern automated feedback systems; critical issues in automated evaluation such as psychometrics, fairness, bias, transparency, and validity; and the technological innovations that fuel current and future developments in this field. As AEE approaches a tipping point of global implementation, this Handbook stands as an essential resource, advocating for the conscientious adoption of AEE tools to enhance educational practices ethically. The Handbook will benefit readers by equipping them with the knowledge to thoughtfully integrate AEE, thereby enriching educational assessment, teaching, and learning worldwide.


Aimed at researchers, educators, AEE developers, and policymakers, the Handbook is poised not only to chart the current landscape but also to stimulate scholarly discourse, define and inform best practices, and propel and guide future innovations.

Tartalomjegyzék:

Foreword
Jill Burstein


Section 1: Introduction to AEE and Modern AEE Systems

1. Introduction to Automated Evaluation
Mark D. Shermis and Joshua Wilson


2. Automated Essay Evaluation at Scale: Hybrid Automated Scoring/Hand Scoring in the Summative Assessment Program
Corey Palermo and Arianto Wibowo


3. Exploration of the Stacking Ensemble Learning Algorithm for Automated Scoring of Constructed-Response Items in Reading Assessment
Hong Jiao, Shuangshuang Xu, and Manqian Liao


4. Scoring Essays Written in Persian Using a Transformer-Based Model: Implications for Multilingual AES
Tahereh Firoozi and Mark J. Gierl


5. SmartWriting-Mandarin: An Automated Essay Scoring System for Chinese Foreign Language Learners
Tao-Hsing Chang and Yao-Ting Sung


6. NLP Application in the Hebrew Language for Assessment and Learning
Yoav Cohen, Anat Ben-Simon, Anat Bar-Siman-Tov, Yona Doleve, Tzur Karelitiz, and Effi Levi

Section 2: Expanding Automated Evaluation: Reading, Speech, Mathematics, and Writing Research

7. Automated Scoring for NAEP Short-Form Constructed Responses in Reading
Mark D. Shermis


8. Automated Scoring and Feedback for Spoken Language
Klaus Zechner and Ching-Ni Hsieh


9. Automated Scoring of Math Constructed-Response Items
Scott Hellman, Alejandro Andrade, Kyle Habermehl, Alicia Bouy, and Lee Becker


10. We Write Automated Scoring: Using ChatGPT for Scoring in Large-Scale Writing Research Projects
Kausalai (Kay) Wijekumar, Debra McKeown, Shuai Zhang, Pui-Wa Lei, Nikolaus Hruska, and Pablo Pirnay-Dummer

Section 3: Innovations in Automated Writing Evaluation


11. Exploring the Role of Automated Writing Evaluation as a Formative Assessment Tool Supporting Self-Regulated Learning in Writing
Joshua Wilson and Charles MacArthur


12. Supporting Students? Text-Based Evidence Use via Formative Automated Writing and Revision Assessment
Rip Correnti, Elaine Lin Wang, Lindsay Claire Matsumura, Diane Litman, Zhexiong Liu, and Tianwen Li


13. The Use of AWE in Non-English Majors: Student Responses to Automated Feedback and the Impact of Feedback Accuracy
Aysel Saricaoglu and Zeynep Bilki


14. Relationships Between Middle-School Teachers' Perceptions and Application of Automated Writing Evaluation and Student Performance
Amanda Delgado, Joshua Wilson, Corey Palermo, Tania M. Cruz Cordero, Matthew C. Myers, Halley Eacker, Andrew Potter, Jessica Coles, and Saimou Zhang


15. Automated Writing Trait Analysis
Paul Deane


16. Advances in Automating Feedback for Argumentative Writing: Feedback Prize as a Case Study
Perpetual Baffour and Scott Crossley


17. Automated Feedback in Formative Assessment
Harry A. Layman

Section 4: Factors Affecting the Performance of Automated Evaluation

18. Using Automated Scoring to Support Rating Quality Analyses for Human Raters
Stefanie A. Wind


19. Calibrating and Evaluating Automated Scoring Engines and Human Raters over Time Using Measurement Models
Stefanie A. Wind and Yangmeng Xu


20. AI Scoring and Writing Fairness
Mark D. Shermis


21. Automating Bias in Writing Evaluation: Sources, Barriers, and Recommendations
Maria Goldshtein, Amin G. Alhashim, and Rod D. Roscoe


22. Explainable AI and AWE: Balancing Tensions between Transparency and Predictive Accuracy
David Boulanger and Vivekanandan Suresh Kumar

23. Validity Argument Roadmap for Automated Scoring
David Dorsey, Hillary Michaels, and Steve Ferrara

Section 5: Technological Innovations: "Where Do We Go From Here?"

24. Redesigning Automated Scoring Engines to Include Deep Learning Models
Sue Lottridge, Chris Ormerod, and Milan Patel


25. Automated Short-Response Scoring for Automated Item Generation in Science Assessments
Jinnie Shin and Mark J. Gierl


26. Latent Dirichlet Allocation of Constructed Responses
Jordan M. Wheeler, Shiyu Wang, and Allan S. Cohen


27. Computational Language as a Window into Cognitive Functioning
Peter W. Foltz and Chelsea Chandler


28. Expanding AWE to Incorporate Reading and Writing Evaluation
Laura K. Allen, Püren Öncel, and Lauren E. Flynn


29. The Two U's in the Future of Automated Essay Evaluation: Universal Access and User-Centered Design
Danielle S. McNamara and Andrew Potter