A termék adatai:
ISBN13: | 9781108812771 |
ISBN10: | 1108812775 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 75 oldal |
Méret: | 221x151x5 mm |
Súly: | 150 g |
Nyelv: | angol |
273 |
Témakör:
Vallástudomány általában
Vallás, filozófia, pszichológia
Elméleti pszichológia
Alkalmazott pszichológia
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Vallás, filozófia, pszichológia (karitatív célú kampány)
Elméleti pszichológia (karitatív célú kampány)
Alkalmazott pszichológia (karitatív célú kampány)
The Science of Children's Religious and Spiritual Development
Sorozatcím:
Elements in Child Development;
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2021. augusztus 26.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 17.00
GBP 17.00
Az Ön ára:
7 140 (6 800 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 1 785 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
What scientists do and don't know about children's spirituality and religiousness, for better and worse.
Hosszú leírás:
This Element provides a comprehensive yet concise account of scientific research on children's religious and spiritual (RS) development. After providing a historical sketch of definitional issues in the science of RS, the first section reviews basic descriptive information on children's RS development as well as wholistic theoretical models and measures of children's RS development. The second section covers evidence about links of child and parental RS to children's psychosocial adjustment, and highlights the need for more research that discriminates specific positive and negative manifestations of RS for children's development. The third section summarizes evidence about the robust influence of parents on their children's RS development and parents' perceptions of their role in this process. The fourth section focuses on cognitive-developmental research on children's cognitions about God/deities and prayer. The Element concludes with a synopsis of key themes and challenges that researchers face to advance the science of children's RS development.
Tartalomjegyzék:
Introduction; Historical Sketch of Science on Children's Religious and Spiritual (RS) Development; Children's Wholistic RS Development: Conceptual Models and Measures; Children's RS Development: Ties to Psychosocial Adjustment, for Better and Worse; Intergenerational Transmission of RS to Children; Cognitive-developmental Research on Children's RS development; Conclusions: Challenges to Advancing Science on Children's RS.