
The Viennese Ballroom in the Age of Beethoven
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 265 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 383 Ft (10 841 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 647 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2023. december 21.
- ISBN 9781108797856
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem207 oldal
- Méret 244x170x11 mm
- Súly 368 g
- Nyelv angol 647
Kategóriák
Rövid leírás:
Reveals how the culture and repertoire of the early Viennese ballroom permeated and intersected with other areas of musical life.
TöbbHosszú leírás:
The repertoire of the early Viennese ballroom was highly influential in the broader histories of both social dance and music in nineteenth-century Europe. Yet music scholarship has traditionally paid little attention to ballroom dance music before the era of the Strauss dynasty, with the exception of a handful of dances by Haydn, Mozart and Beethoven. This book positions Viennese social dances in their specific performing contexts and investigates the wider repertoire of the Viennese ballroom in the decades around 1800, most of which stems from dozens of non-canonical composers. Close examination of this material yields new insights into the social contexts associated with familiar dance types, and reveals that the ballroom repertoire of this period connected with virtually every aspect of Viennese musical life, from opera and concert music to the emerging category of entertainment music that was later exemplified by the waltzes of Lanner and Strauss.
'Recommended.' M. N.-H. Cheng, Choice
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. The public ball in Viennese musical life, 1770-1830; 2. Early waltz dances of the Viennese ballroom: transmission and transformation in eighteenth-century music and dance; 3. The minuet: performing aristocracy in the Viennese ballroom; 4. The contredanse: participation and spectatorship in the public ballroom; 5. Dance arrangements from the Viennese stage; 6. Battle waltzes: programmatic music in the ballroom; 7. The Congress dances': the Viennese public ball and court-sponsored festivities at the Congress of Vienna; Epilogue; Appendix: Selected original musical sources consulted; Bibliography.
Több