ISBN13: | 9781032202877 |
ISBN10: | 1032202874 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 232 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 54 Illustrations, black & white; 54 Halftones, black & white |
661 |
Idegtudomány
A művészetről általában
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Nyelvtudomány általában, szótárak
Művészettörténet általában
További képzőművészeti ágak
Graphic design
Média és kommunikációtudomány általában
Elméleti pszichológia
Idegtudomány (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Nyelvtudomány általában, szótárak (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Graphic design (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Elméleti pszichológia (karitatív célú kampány)
Towards a Cognitivist Understanding of Communication Design
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book demonstrates the relevance and importance of cognitive linguistics when applied to the analysis and practice of graphic design/communication design.
This book demonstrates the relevance and importance of cognitive linguistics when applied to the analysis and practice of graphic design/communication design.
Phil Jones brings together a diverse range of theory and organizes it in accordance with different stages in the design process. Using examples from contemporary communication design, as well as more familiar selections from the graphic design canon as case studies, this book provides an account of how meanings are made by users, and suggests new strategies for design practice. It seeks convergences between the ways that graphic/communication designers think and talk about their practice and the theories emerging from cognitive science.
This book will be of interest to scholars working in design, graphic design, the philosophy of art and aesthetics, communication studies, and media and film studies.
Introduction Section 1: Communication 1.What designers mean by communication 2. Problems with conventional understanding of communication: The conduit metaphor 3. Towards a cognitive approach to communication design 4. Language and visual language: Grammar and vocabulary Section 2: Design 5. Scoping 6. Ideation 1: Abstraction and schematics 7. Ideation 2: Mapping concepts to physical forms 8. Ideation 3: Conceptual frames 9. Form and meaning: Montage, graphic fusion, and hybridity as strategies to evoke meaning vonstruction 10. Blending webs and multimodal communication 11. Speculative design, UI, AI, and extended cognition