
Towards a Cognitivist Understanding of Communication Design
Sorozatcím: Routledge Research in Design Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. június 12.
- ISBN 9781032202877
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 660 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 54 Illustrations, black & white; 54 Halftones, black & white 620
Kategóriák
Rövid leírás:
This book demonstrates the relevance and importance of cognitive linguistics when applied to the analysis and practice of graphic design/communication design.
TöbbHosszú leírás:
This book demonstrates the relevance and importance of cognitive linguistics when applied to the analysis and practice of graphic design/communication design.
Phil Jones brings together a diverse range of theory and organizes it in accordance with different stages in the design process. Using examples from contemporary communication design, as well as more familiar selections from the graphic design canon as case studies, this book provides an account of how meanings are made by users, and suggests new strategies for design practice. It seeks convergences between the ways that graphic/communication designers think and talk about their practice and the theories emerging from cognitive science.
This book will be of interest to scholars working in design, graphic design, the philosophy of art and aesthetics, communication studies, and media and film studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Section 1: Communication 1.What designers mean by communication 2. Problems with conventional understanding of communication: The conduit metaphor 3. Towards a cognitive approach to communication design 4. Language and visual language: Grammar and vocabulary Section 2: Design 5. Scoping 6. Ideation 1: Abstraction and schematics 7. Ideation 2: Mapping concepts to physical forms 8. Ideation 3: Conceptual frames 9. Form and meaning: Montage, graphic fusion, and hybridity as strategies to evoke meaning vonstruction 10. Blending webs and multimodal communication 11. Speculative design, UI, AI, and extended cognition
Több