A termék adatai:
ISBN13: | 9781032390321 |
ISBN10: | 1032390328 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 194 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 517 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 29 Illustrations, black & white; 29 Line drawings, black & white |
658 |
Témakör:
A művészetről általában
Opera, operett, musical
Zenetudomány általában, zenetörténet
Kották, énekeskönyvek
További zenei könyvek
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Opera, operett, musical (karitatív célú kampány)
Zenetudomány általában, zenetörténet (karitatív célú kampány)
Kották, énekeskönyvek (karitatív célú kampány)
További zenei könyvek (karitatív célú kampány)
Tradition, Community, and Nationhood in Richard Wagner?s Die Meistersinger von Nürnberg
Sorozatcím:
Rethinking Austrian and German Music;
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma: 2024. július 2.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 125.00
GBP 125.00
Az Ön ára:
52 500 (50 000 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 125 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
Through a combination of musical-textual analysis with critical theory and with four interconnected studies of the characters of Walther, Sachs, Beckmesser, and Eva, this book interrogates the ideological underpinnings of Die Meistersinger?s narrative.
Hosszú leírás:
Since its premiere in 1868, Wagner?s Die Meistersinger von Nürnberg has defied repeated upheavals in the cultural-political landscape of German statehood to retain its unofficial status as the German national opera. The work?s significance as a touchstone of national culture survived even such troubling episodes as its public endorsement in 1933 as ?the most German of all German operas? by Joseph Goebbels or the rendition in previous years by audiences at Bayreuth of both national and Nazi-party anthems at the work?s culmination. This chequered reception history and apparent propensity for reinterpretation or reclamation has long fuelled debates over the socio-political meanings of Wagner?s musical narrative. On the question of Beckmesser, for instance, heated arguments have surrounded the existence of antisemitic stereotypes in the work as well as their possible indication of a racial-political dimension to Sachs?s restoration of Nuremberg society. Through a combination of musical-textual analysis with critical theory, this book interrogates the ideological underpinnings of Die Meistersinger?s narrative. In four interconnected studies of the characters of Walther, Sachs, Beckmesser, and Eva, the book traces a critical potential within the opera?s construction of provincial and national identities and problematizes existing discourse around its depiction of race and gender.
Tartalomjegyzék:
Music examples
Acknowledgements
Introduction: Nationalism and the aesthetic periphery
1 Walther: Conservation and reinvention
2 Sachs: In pursuit of universality
3 Entr?acte: On metareference and metapolitics
4 Beckmesser: Constructions of otherness
5 Eva: Repression and autonomy
Conclusion: Towards a critical nationalism
References
Index