ISBN13: | 9780367680602 |
ISBN10: | 0367680602 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 212 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában
Virtuális valóság
A művészetről általában
Fotóművészet
Általános filozófia művek
Szolgáltatóipar
További iparágak
Művészettörténet általában
További képzőművészeti ágak
Az internetről általában
Internetes szolgálatások (online vásárlás, bankolás)
Gender studies
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Elméleti pszichológia
Alkalmazott pszichológia
Halmazelmélet
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában (karitatív célú kampány)
Virtuális valóság (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Fotóművészet (karitatív célú kampány)
Általános filozófia művek (karitatív célú kampány)
Szolgáltatóipar (karitatív célú kampány)
További iparágak (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Az internetről általában (karitatív célú kampány)
Internetes szolgálatások (online vásárlás, bankolás) (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Elméleti pszichológia (karitatív célú kampány)
Alkalmazott pszichológia (karitatív célú kampány)
Halmazelmélet (karitatív célú kampány)
Transmedia Selves
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This book examines the mediated shift in the contemporary human condition, focusing on the ways in which we synthesise with media content in daily life, essentially transmediating ourselves into new forms and (re)creating ourselves across media.
Across an international roster of essays, this book establishes a transdisciplinary theory for the ?transmedia self?, exploring how technological ubiquity and digital self-determination combine with themes and disciplines such as celebrity culture, fandom, play, politics, and ultimately broader self-conception and projection to inform the creation of transmedia identities in the twenty-first century. Specifically, the book repositions transmediality as key to understanding the formation of identity in a post-digital media culture and transmedia age, where our lives are interlaced, intermingled, and narrativised across a range of media platforms and interfaces.
This book is ideal for scholars and students interested in transmedia storytelling, cultural studies, media studies, sociology, philosophy, and politics.
Introduction: Conceptualising the Transmedia Self; PART I: Communication of the Self; 1. Story of the (Virtual) Self: Transmedial Narrative Construction through Social Media Usage; 2. Personal Storytelling: A Semiotics Approach to Constructing Identities across Media; 3. Professional Transmedia Selves: Finding a Place for Enterprise Social Media; 4. The Post-Digital Self: How Transmedia Dissolves the Boundaries of Work and Tourism; PART II: Technologies of the Self; 5. The Transtemporal Self: Transmedia, Self, and Time; 6. Crossing Space-Time Action; 7. Geotagging the Self: Analysing the Locative Dimension of Constructed Transmedia Identities 8. Made in My Image: Co-Produced Fantasy and the Politics of Play; PART III: Politics of the Self; 9. Trans, Media and [In]Visibility: Trans Representation in the Transmedia Era; 10.The Manosphere: Incel as Transmedial Construction; 11.