• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Travel Marketing and Popular Photography in Britain, 1888?1939: Reading the Travel Image

    Travel Marketing and Popular Photography in Britain, 1888?1939 by Dominici, Sara;

    Reading the Travel Image

    Sorozatcím: Routledge History of Photography;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 238 Ft (19 275 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 024 Ft off)
      • Discounted price 18 215 Ft (17 348 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939. The book examines the implications of people?s increasing familiarity with the language and possibilities of photography on the representation of travel as educational concerns gave way to commercial imperatives. Sara Dominici takes as a touchstone the first fifty years of activity of the Polytechnic Touring Association (PTA), a London-based philanthropic-turned-commercial travel firm. As the book reveals, the relationship between popular photography and travel marketing was shaped by the different desires and expectations that consumers and institutions bestowed on photography: this was the struggle for the interpretation of the travel image.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents





    List of illustrations



    Acknowledgements



    Abbreviations



    1. Introduction: Reading Travel Images



    2. Travelling and Photographing: Social Norms and Personal Motivations



    3. The Education of Tourist Photographers



    4. The Interwar Years: Tourists? Desires and Photographic Competitions



    5. Photography, Commercial Art and Branding



    6. Conclusion: Towards New Photographic Histories



    Index

    Több