ISBN13: | 9781032476605 |
ISBN10: | 1032476605 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 220 oldal |
Méret: | 254x178 mm |
Súly: | 426 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 60 Illustrations, black & white; 31 Illustrations, color |
514 |
A művészetről általában
Fotóművészet
A sport, testnevelés általában
Szolgáltatóipar
Fotózás
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)
XX-XXI. század
Európa történelme
Művészettörténet általában
XIX. sz.és XX. sz. első fele
További képzőművészeti ágak
Albumok
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Fotóművészet (karitatív célú kampány)
A sport, testnevelés általában (karitatív célú kampány)
Szolgáltatóipar (karitatív célú kampány)
Fotózás (karitatív célú kampány)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)
XX-XXI. század (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Albumok (karitatív célú kampány)
Travel Marketing and Popular Photography in Britain, 1888?1939
GBP 37.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939.
This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939. The book examines the implications of people?s increasing familiarity with the language and possibilities of photography on the representation of travel as educational concerns gave way to commercial imperatives. Sara Dominici takes as a touchstone the first fifty years of activity of the Polytechnic Touring Association (PTA), a London-based philanthropic-turned-commercial travel firm. As the book reveals, the relationship between popular photography and travel marketing was shaped by the different desires and expectations that consumers and institutions bestowed on photography: this was the struggle for the interpretation of the travel image.
Contents
List of illustrations
Acknowledgements
Abbreviations
1. Introduction: Reading Travel Images
2. Travelling and Photographing: Social Norms and Personal Motivations
3. The Education of Tourist Photographers
4. The Interwar Years: Tourists? Desires and Photographic Competitions
5. Photography, Commercial Art and Branding
6. Conclusion: Towards New Photographic Histories
Index