Travel Marketing and Popular Photography in Britain, 1888?1939 - Dominici, Sara; - Prospero Internetes Könyváruház

Travel Marketing and Popular Photography in Britain, 1888?1939

Reading the Travel Image
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
69 032 Ft (65 745 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

55 226 (52 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 806 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 2-3 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939.

Hosszú leírás:

This book explores how popular photography influenced the representation of travel in Britain in the period from the Kodak-led emergence of compact cameras in 1888, to 1939. The book examines the implications of people?s increasing familiarity with the language and possibilities of photography on the representation of travel as educational concerns gave way to commercial imperatives. Sara Dominici takes as a touchstone the first fifty years of activity of the Polytechnic Touring Association (PTA), a London-based philanthropic-turned-commercial travel firm. As the book reveals, the relationship between popular photography and travel marketing was shaped by the different desires and expectations that consumers and institutions bestowed on photography: this was the struggle for the interpretation of the travel image.

Tartalomjegyzék:

Contents



List of illustrations


Acknowledgements


Abbreviations


1. Introduction: Reading Travel Images


2. Travelling and Photographing: Social Norms and Personal Motivations


3. The Education of Tourist Photographers


4. The Interwar Years: Tourists? Desires and Photographic Competitions


5. Photography, Commercial Art and Branding


6. Conclusion: Towards New Photographic Histories


Index