
Unfreezing Music Education
Critical Formalism and Possibilities for Self-Reflexive Music Learning
Sorozatcím: Routledge Studies in Music Education;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 024 Ft off)
- Kedvezményes ár 18 215 Ft (17 348 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 238 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. november 28.
- ISBN 9781032406008
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 649
Kategóriák
Rövid leírás:
Unfreezing Music Education argues that discussing the conflicting meanings of music should occupy a more central role in formal music education and music teacher preparation programs than is currently the case.
TöbbHosszú leírás:
Unfreezing Music Education argues that discussing the conflicting meanings of music should occupy a more central role in formal music education and music teacher preparation programs than is currently the case.
Drawing on the critical theory of the Frankfurt School, the author seeks to take a dialectical approach to musical meaning, rooted in critical formalism, that avoids the pitfalls of both traditional aesthetic arguments and radical subjectivity. This book makes the case for helping students understand that the meaning of musical forms is socially constructed through a process of reification, and argues that encouraging greater awareness of the processes through which music?s fluid meanings become hidden will help students to think more critically about music.
Connecting this philosophical argument with concrete, practical challenges faced by students and educators, this study will be of interest to researchers across music education and philosophy, as well as post-secondary music educators and all others interested in aesthetic philosophy, critical theory, cultural studies, or the sociology of music and music education.
?There is no doubt that this is an absolutely outstanding example of scholarship of the highest quality, making an original contribution and taking forward the philosophy and sociology of music education in pertinent directions for the 21st century.? ? Lucy Green, Emerita Professor of Music Education, UCL Institute of Education, UK
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction 2. Why Form? 3. Music Education and the Objectivity Problem 4. From Consumptive to Critical, Productive Listening 5. Creativity, Critique, and the Freedom Problem (Improvisation, Composition, and Interpretive Performance as Reified Forms) 6. Form and Content: Some 'Higher Altitude' Examples 7. Critical Formalism and Music Teacher Preparation
Több