A termék adatai:
ISBN13: | 9781107684423 |
ISBN10: | 11076844211 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 341 oldal |
Méret: | 228x152x15 mm |
Súly: | 540 g |
Nyelv: | angol |
0 |
Témakör:
Komputergrafikai szoftverek
További könyvek a játékok területén
További könyvek a történettudomány területén
További könyvek a játékok területén
Nemzetközi kapcsolatok
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
További könyvek a történettudomány területén (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
Nemzetközi kapcsolatok (karitatív célú kampány)
Wargames
From Gladiators to Gigabytes
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2013. április 4.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 22.99
GBP 22.99
Az Ön ára:
9 405 (8 957 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 2 351 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
Explores the history and development of wargames, and how they relate to real war and society in general.
Hosszú leírás:
Where did wargames come from? Who participated in them, and why? How is their development related to changes in real-life warfare? Which aspects of war did they capture, which ones did they leave out, how, and why? What do they tell us about the conduct of war in the times and places where they were played? How useful are they in training and preparation for war? Why are some so much more popular than others, and how do men and women differ in their interest? Starting with the combat of David versus Goliath, passing through the gladiatorial games, tournaments, trials by battle, duels, and board games such as chess, all the way to the latest simulations and computer games, this unique book traces the subject in all its splendid richness. As it does so, it provides new and occasionally surprising insights into human nature.
'No other historian could bring us this marvellous history of wargaming and its relationship to the larger strategic and societal trends that are the critical context for the impact these games have had.' Paul Bracken, Yale University, and author of The Second Nuclear Age
'No other historian could bring us this marvellous history of wargaming and its relationship to the larger strategic and societal trends that are the critical context for the impact these games have had.' Paul Bracken, Yale University, and author of The Second Nuclear Age
Tartalomjegyzék:
Introduction; 1. On animals and men; 2. Games and gladiators; 3. Trials by combat, tournaments, and duels; 4. Battles, campaigns, wars, and politics; 5. From bloody games to bloodless wars; 6. Enter the computer; 7. The females of the species; 8. Conclusions: the mirrors and the mirrored.