
We Want Fish Sticks
The Bizarre and Infamous Rebranding of the New York Islanders
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 012 Ft off)
- Discounted price 9 105 Ft (8 672 Ft + 5% áfa)
10 116 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Nebraska Press
- Megjelenés dátuma 2020. október 1.
- Kötetek száma Trade Paperback
- ISBN 9781496222305
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem312 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 418 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 20 photographs, 1 appendix, index 150
Kategóriák
Rövid leírás:
Hosszú leírás:
The NHL’s New York Islanders were struggling. After winning four straight Stanley Cups in the early 1980s, the Islanders had suffered an embarrassing sweep by their geographic rivals, the New York Rangers, in the first round of the 1994 playoffs. Hoping for a new start, the Islanders swapped out their distinctive logo, which featured the letters NY and a map of Long Island, for a cartoon fisherman wearing a rain slicker and gripping a hockey stick. The new logo immediately drew comparisons to the mascot for Gorton’s frozen seafood, and opposing fans taunted the team with chants of “We want fish sticks!”
During a rebranding process that lasted three torturous seasons, the Islanders unveiled a new mascot, new uniforms, new players, a new coach, and a new owner, which were supposed to signal a return to championship glory. Instead, the team and its fans endured a twenty-eight-month span more humiliating than what most franchises witness over twenty-eight years. Fans beat up the new mascot in the stands. The new coach shoved and spit at players. The Islanders were sold to a supposed billionaire who promised to buy elite players; he turned out to be a con artist and was sent to prison. We Want Fish Sticks examines this era through period sources and interviews with the people who lived it.
Tartalomjegyzék:
Foreword, by Éric Fichaud
Acknowledgments
Introduction
1. Birth of a Brand
2. A Frozen-Dinner Franchise
3. The Baymen and the Bruin
4. New Team, Dashed Dream
5. Dead in the Water
6. Spano for President
7. From Savior to Devil
Epilogue
Appendix: Interview with Graphic Designer Pat McDarby
Notes
Bibliography
Index