
Women?s Agency and Ontology in Nineteenth-Century Iranian Photography
A Mirror for Princesses
Sorozatcím: Routledge History of Photography;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 30.
- ISBN 9781032884202
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem274 oldal
- Méret 246x174 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 73 Illustrations, black & white; 20 Illustrations, color; 73 Halftones, black & white; 20 Halftones, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This study argues that photographs from Qajar Iran (1785-1925) of harem women, royal women, and public women, such as sex workers, musicians, singers, and dancers, make profound statements on the institution of the harem in a time of flux and modernization.
TöbbHosszú leírás:
This study argues that photographs from Qajar Iran (1785-1925) of harem women, royal women, and public women, such as sex workers, musicians, singers, and dancers, make profound statements on the institution of the harem in a time of flux and modernization.
Depictions of the harem in photographs shifted the scopic regime of power and made visible an Iranian ?Sultanate of Women,? which produced a short succession of formidable, driven women. These photographs became instrumental as a ?mirror for princesses,? in which women consolidated their political control by fashioning their images, constructing pictures of female rule, leaving a legacy and blueprint for future heads of harem, and bolstering their positions within the harem, the court, the state, and the global arena. Thus, photography played a major role as an ontic condition that would further reformulate perceptions of harem women?s ontological Being in the world, resulting in photographic evidence of their perceived agency. By the late nineteenth century, however, the institution of the harem began to wane, and women?s search for political influence had to shift to photographs that were marked distinctly and visibly as ?anti-harem.?
This book will be of interest to scholars working in art history, history of photography, gender studies, and Iranian studies.
TöbbTartalomjegyzék:
LIST OF ILLUSTRATIONS
PREFACE
ACKNOWLEDGMENTS
A NOTE ON TRANSLITERATION
1. INTRODUCTION
2. MYTHS AND ORIGINS OF WOMEN IN QAJAR PHOTOGRAPHY
3. MAHD-E ?OLYA: THE PHOTOGRAPHY QUEEN PART I
4. MAHD-E ?OLYA: THE PHOTOGRAPHY QUEEN PART II
5. TO BE SEEN OR NOT TO SEEN: PHOTOGRAPHY AND THE QUEEN OF IRAN, ANIS AL-DOWLEH
6. WITHIN THE REALM OF A DYING HAREM: THE PHOTOGRAPHS OF KHANOM BASHI
7. A MOTHER OF THE HEARTH: THE PHOTOGRAPHS OF PRINCESS ?ESMAT AL-DOWLEH
8. A MOTHER OF THE REVOLUTION: THE PHOTOGRAPHS OF TAJ AL-SALTANEH
9. OUTSIDE THE HAREM: CELEBRITY AND MODERNITY IN THE PHOTOGRAPHS OF PUBLIC WOMEN
10. CONCLUSION: PHOTOGRAPHS OF SUBLIMATION: FROM HAREM TO GIRLS? SCHOOLS
INDEX
Több