
Writing Jazz
Race, Nationalism, and Modern Culture in the 1920s
Sorozatcím: Studies in American Popular History and Culture;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 48.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 479 Ft off)
- Discounted price 22 314 Ft (21 252 Ft + 5% áfa)
24 793 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2016. január 20.
- ISBN 9781138987388
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
First Published in 2001. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
TöbbHosszú leírás:
This study examines how early writers of jazz criticism (such as Gilbert Seldes and Carl Van Vechten) and literature (F. Scott Fitzgerald and Langston Hughes)--as well as jazz performers and composers (such as Al Jolson, Sophie Tucker, and George Gershwin)--associated the music directly with questions about identity (racial, ethnic, national, gendered, and sexual) and with historical developments like industrialization. Going beyond the study of melody, harmony, and rhythm, this book's interdisciplinary approach takes seriously the cultural beliefs about jazz that inspired interracial contact, moralistic panic, bohemian slumming, visions of American democracy, and much more. Detailed textual analysis of fiction, nonfiction, film, and musical performance illustrates the complexity of these cultural beliefs in the 1920s and also shows their survival to the present day. In part, jazz absorbed the U.S. cultural imagination due to the nineteenth-century artistic search for music that would define the national character. To the chagrin of Anglo-Saxon nativists, jazz ascended as an exemplar of cultural hybridity and pluralism. The writers and entertainers studied in this volume--most of whom were minorities of Jewish Irish or African heritage--hailed the new social possibilities that they heard and felt in jazz. Yet most of them also qualified their enthusiasm by remaining wary of both the seductions of jazz's commercialization and the loss of ethnic identity in the melting pot.
"Eschewing traditional musicological jazz criticism, Nicholas Evans focuses his study on written accounts of jazz to reveal the music's broader cultural significations during the second and third decades of the twentieth century. Rather than redefining jazz, Evans analyzes what people thought and felt when they came into contact with it." -- American Literature
Tartalomjegyzék:
Introduction; Chapter 1 Music and National Culture; Chapter 2 ?The Jazz Age?; Chapter 3 F. Scott Fitzgerald and the Instabilities of Whiteness; Chapter 4 Wandering Aesthetic, Wandering Consciousness; concl Conclusion;
Több